فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق به عموم مردم در خصوص آسیب‌های خرید کالا‌ها و محصولات قاچاق

یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در مقابله با پدیده قاچاق کالا را باید در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق به جامعه در خصوص مضرات و آسیب‌های خرید کالای قاچاق جستجو نمود.

در شرایطی که جامعه هدف کالا‌ها و محصولات وارداتی، نسبت به عواقب و پیامد‌های خرید چنین کالا‌هایی اشراف کافی پیدا کنند، به تبع میل به خرید این اقدام در آن‌ها کاهش می‌یابد و در صورت حصول این امر، اساسا ورود کالای قاچاق محلی از اعراب نخواهد داشت، زیرا عرضه چنین محصولاتی با تقاضای مطلوب و کافی همراه نمی‌شود و واردکنندگان ازاین اقدام متضرر می‌شوند، اما تحقق چنین امری مستم پیش نیاز‌های دیگری همچون ارتقای کیفی محصولات، کاهش هزینه تمام شده کالا‌ها و حمایت از تولیدکنندگان داخلی خواهد بود در غیر اینصورت در فقدان و خلاء عناصر مکمل اشاره شده، به مجرد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، نمی‌توان به موفقیت چندانی نائل شد.

تجهیز مرز‌ها به دستگاه‌های ایکس ری و توسعه و افزایش هر چه بیشتر آن و البته برخورد‌های قهری و سلبی با عوامل و عناصر وارد کننده کالا‌های غیر قانونی یا قاچاق نیز ازااماتی است که می‌باید به عنوان آخرین حلقه این پروسه و چرخه در دستور کار قرار گیرد و به تبع مجموعه این عوامل و اجرایی شدن آن توامان با یکدیگر، انگیزه ورود کالای قاچاق به بازار داخلی کشور را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد و به تبع آن، اقتصاد کشور و کلیت جامعه از مواهب این امر خطیر منتفع خواهد شد.

 


حمایت از کالای ایرانی قاچاق ,سازی ,کالای ,فرهنگ ,محصولات ,اطلاع ,فرهنگ سازی ,به تبع ,کالای قاچاق ,کالا‌ها و ,و اطلاع ,ورود کالای قاچاقمنبع

باور غلط افکار عمومی مبنی بر کیفیت بالای کالاهای وارداتی

نقش شرکت مخابرات و زیرساخت در حمایت از کالای ایرانی

حمایت از کالای ایرانی در سیره علماء و بزرگان

تولید ملی از منظر معمار انقلاب حضرت امام خمینی (ره)

تبریک سال 1398

مزیت استفاده از کالای ایرانی

اهمیت حمایت از کالای ایرانی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آژانس آرزوی آسمان آبی سایت اختصاصی تعبیر خواب فرزاد ملکی مشاوره تحصیلی فروشگاه اینترنتی آنلاین دکتر ابزار قیمت ورق و لوله مانیسمان shaapaaraak خرید کاغذ دیواری با قیمت مناسب بهترین تنظیم موتور و سیم کش ایرانشهر